Verkoopstyling

Het doel van verkoopstyling is een maximaal verkoopresultaat te realiseren. Hoe sneller u verkoopt hoe beter en sterker de onderhandelingspositie is. Hetzelfde geldt voor de bezichtigingen. Hoe meer kijkers uw woning trekt hoe groter de kans op een bod, wat uiteindelijk resulteert in een betere prijs voor uw woning.

Twisted Style helpt u hiermee! Ik hou me bezig met het restylen van woningen die in de verkoop staan of komen. Ik maak uw woning zo aantrekkelijk dat het een groot publiek aanpreekt.

  • 70% van de woningen waarbij verkoopstyling is toegepast voor de verkoop, worden binnen 3 maanden na de styling verkocht!

Wat is verkoopstyling?

Verkoopstyling is het zo optimaal mogelijk presenteren van een te koop staande woning. Met optimaal bedoel ik dat de woning rustiger, ruimtelijker, neutraler, sfeervoller en functioneler gepresenteerd wordt.

De toekomstige nieuwe bewoner van uw huis zoekt op het internet naar een woning die aanspreekt. Men wil ruimte kopen en geen interieur. Veel mensen zijn vaak onbewust visueel in gesteld. Ze kijken naar foto’s en selecteren in een fractie.

Staat een woning te vol met persoonlijke spullen, dan zullen veel mensen meteen door klikken naar de volgende aanbieder. Uiteindelijk zal de toekomstige koper een selectie maken van misschien 3 woningen. Mijn doel is er voor te zorgen dat uw woning daar bij zit!

  • Bijna 90% van de kopers kan niet door de inrichting en persoonlijke spullen van een ander heen kijken. Bij een lege woning kunnen de meesten mensen geen inschatting maken van de daadwerkelijk grote van de ruimte.

Hoe gaat het in zijn werk?

Bij verkoopstyling gaat het niet om het opnieuw in richten en verbouwen van uw woning. U hoeft geen dure accessoires en meubels aan te schaffen. Ik zal zoveel mogelijk gebruik maken van uw eigen persoonlijke meubels en accessoires. Als de woning reeds leeg staat dan is het mogelijk om de woning met echte meubels in te richten. Hiervoor kunt u gebruik maken van meubelverhuur via Twisted Style.

Nadat u online of telefonisch een afspraak heeft gemaakt, kom ik bij u thuis voor een intake gesprek. Samen met u zal ik de woning bekijken en bespreek ik met u de hoogte punten en de knelpunten van uw woning om zo het beste uit de ruimtes naar boven te halen. Zoals ik eerder schreef gebruik ik bij de verkoopstyling zoveel mogelijk uw eigen meubels en accessoires. Ik zal een eerlijk advies geven aangaande de inrichting Het kan zijn dat ik u een op maat samengesteld accessoire pakket adviseer, dit pakket blijft in uw bezit.

  • Om het maximale uit de verkoop van uw woning te halen, zorgt Twisted Style ervoor dat uw woning weer een thuis wordt. Dan staat uw huis straks niet “te koop” maar “verkocht”!

Tijdens het doorlopen van uw woning geef ik advies over alles wat u zelf kunt doen en voorbereiden om de verkoopstyling zo effectief mogelijk te maken. Een advies zou bijvoorbeeld kunnen zijn “het opruimen van bepaalde spullen en/of meubels”.

Ook kan ik u vragen nog kleine klus werkzaamheden uit te voeren die de styling ten goede komen. Ik zal ook direct van alle ruimtes foto’s maken. Aan de hand van deze foto’s, uw informatie en hetgeen wat we besproken hebben, ga ik een op maat gesteld digitaal adviesrapport en offerte opstellen.

Aan het intake gesprek en het adviesrapport zijn alleen kosten verbonden indien u verder geen gebruik wilt maken van mijn dienst. Indien u de offerte accepteert zullen deze kosten in mindering worden gebracht.

Zodra u de offerte  accepteert zal een vervolg afspraak worden gemaakt om uw woning te restylen. De duur van de restyling is afhankelijk van de grote van uw huis en welke ruimtes u door mij wilt laten restylen.

Verkoopstyling is maatwerk! De ene woning heeft 4 uur nodig om gestyled te worden, de ander 2 dagen. Daarom is een vaste prijs niet te geven, een startprijs wel. Denk daarbij aan minimaal 4 uur met een uurtarief van € 55,-.

Wat is het resultaat na verkoopstyling?

Meerdere factoren spelen een rol bij de verkoop van uw woning, positief maar ook negatief. Denkt u hierbij aan de locatie van uw woning, de prijs, de staat van onderhoud, doelgroep enzovoorts. Deze factoren zijn soms beperkt en vaak helemaal niet te beïnvloeden.

Daarnaast is er een hele belangrijke factor in het verkoop proces die wel goed te beïnvloeden is, namelijk de uitstraling en de presentatie van uw huis. Verkoopstyling vergroot uw verkoopkansen. Het lijkt misschien gek om te investeren in een woning waar u toch uit gaat.

Maar een goede verkoopprijs realiseren gaat samen met het aantal bezichtigingen. Hoe meer bezichtigingen hoe groter de kans op een snelle verkoop en de gewenste verkoopprijs.

Verkoopstyling voorkomt prijsverlaging of dubbele woonlasten

Als je investeert in een goede styling en presentatie van je woning, verdient zich dit vanzelf dubbel en dwars terug. Verkoopstyling is een relatief kleine investering als je het vergelijkt met een prijsdaling van 5.000,- tot wel 10.000,- euro. Kortom; verkoopstyling levert meer op dan dat het u kost!